Klanttevredenheid gedaald naar een 9 (op een schaal van 1 tot 10) De cursus Omgaan met Teleurstellingen is vandaag wederom gecanceld (vrije vertaling van Herman Finkers)....
Als gevolg van de fusie tussen T-Mobile en Orange moesten 2 Klantenservice afdelingen met in totaal meer dan 1500 medewerkers, 3 interne locaties en een outsource partner worden geïntegreerd. Op basis van een serie workshops met management en experts is een organisatie-ontwerp gemaakt gebaseerd op het ‘best of both worlds principe’ met hierdoor optimale acceptatie vanuit beide bedrijven. Customer Contact Company heeft vervolgens geholpen een adviesaanvraag te schrijven voor de OR.
De resultaten
Door de best-of-both worlds aanpak waarbij zowel management als experts van beide bedrijven werden betrokken heeft Customer Contact Company sterk bijgedragen aan een optimaal draagvlak. Hierdoor is de implementatie – na de OR goedkeuring – relatief probleemloos verlopen.
“Customer Contact Company heeft een belangrijke rol gespeeld bij het succesvol migreren van de klanten van Orange naar T-Mobile en bij het ontwerpen en implementeren van de nieuwe – geïntegreerde afdeling. Hierbij stonden continu de medewerkers centraal, dat is wat mij betreft de belangrijkste reden dat dit hele project op tijd en binnen budget is opgeleverd. De samenwerking met Customer Contact Company was zeer constructief, hierbij fungeerden zij ook voor mij als sparring partner, dat heb ik zeer gewaardeerd.”
Alexander Hamel – Board Member Customer Service