Migratie van alle voormalig Ziggo klanten naar de klantsystemen (BSS) van Liberty Global. Project Management voor de implementatie binnen de afdelingen Customer Care en Sales.

De resultaten

Alle ruim 2,5 miljoen voormalig Ziggo klanten zijn gedurende een periode van ruim 7 maanden gemigreerd. Hiervoor is de klantenservice afdeling van Ziggo tijdelijk gesplitst in 3 teams: het pre-migratieteam bediende klanten die nog niet waren gemigreerd. Het transitieteam bediende klanten in de eerste 4 weken na hun migratie. En het post-migratieteam bediende de klanten die meer dan 4 weken geleden waren gemigreerd. Door deze werkwijze hoefden niet alle medewerkers vantevoren te worden getraind op de nieuwe systemen, maar kon dit geleidelijk gebeuren zodat de impact op de operatie beperkt bleef. In de eerste 5 maanden werd het grootste deel van de klanten gemigreerd, de laatste 2 maanden werd gebruikt voor een kleine groep complexere klanten die veelal handmatig begeleid moesten worden bij hun migratie. Hiervoor werd een speciaal ‘On Demand’ migratieteam ingericht.