Word ook een meester in klantcontact bij CCC - waar we geloven dat klantenservice niet alleen noodzakelijk is, maar ook leuk kan zijn.

We geven je graag een kijkje achter de schermen door je een week mee te nemen. Een week is vooral super veelzijdig en erg afwisselend. Je leest over de start van een nieuwe opdracht en welke elementen onderdelen zijn van deze functie zoals; operationeel management, trainingen, pressurecookers en projecten over interne organisatieontwikkeling van CCC.  

Ontdek hier hoe jouw week eruit kan zien in deze dynamische wereld, waarin je niet alleen veelzijdigheid ervaart, maar ook cruciaal bent voor het succes van organisaties. 

Kishan Goedan - Customer Contact Company

Mijn week bij CCC

Aan de slag bij je opdrachtgever
Vandaag ben je te vinden bij je opdrachtgever, een groeiende retailer. Na een succesvolle consultancyopdracht ben je gevraagd om als Projectmanager Klantenservice een sleutelrol te vervullen. De uitdaging? De organisatie voorbereiden op een toekomst met één miljoen contactmomenten tegen 2025. Een rol die strategisch denken, hands-on operationeel management en een scherp oog voor menselijk leiderschap vereist.  

Training geven
Als meester in klantcontact deel je jouw kennis via trainingen, een integraal onderdeel van jouw veelzijdige rol. Of het nu bij je huidige opdrachtgever is of samen met een collega bij een andere klant, het overbrengen van ervaring en inzichten staat centraal. Afhankelijk van jouw rol als consultant, ervaring, affiniteit opdracht, is trainen ook een onderdeel van deze afwisselende functie. Soms alleen en soms met een collega, zodat we meerwaarde leveren en er een intensieve en individuele begeleiding plaats kan vinden. 

Pressure Cooker
Je laat de klant de kracht van de ‘Pressure Cooker’ ontdekken. In deze 2-daagse sessie, analyseer je de contactredenen en optimalisatiegebieden van de organisatie. Uit de eerdere Pressure Cookers die je al gedaan hebt, weet je wat voor een transformerende impact deze twee intensieve dagen hebben op de gehele organisatie: het levert het enorm veel eye-openers op en creëert het draagvlak en energie bij diverse disciplines in de organisatie. Als je in dienst komt bij CCC, is het eigen maken van deze analysemethode één van de onderdelen van je onboardingstraject. Daarna bespreken we welke rol jij daar daarna in wilt spelen bij een volgende opdracht. Dat kan zijn in de voorbereiding of in de workshops. 

Samen bouwen in de CCC community
Bij CCC ben je geen medewerker maar een meebouwer. Ervaar de kracht van samenwerken in een minicommunity, waar collega’s inspireren, kennis wordt gedeeld en er altijd ruimte is voor overleg. Het gevoel van een minicommunity in je achterzak biedt continue ondersteuning en maakt het verschil tussen interimmen en deel uitmaken van een gepassioneerd team.  

Wordt dit jouw nieuwe werkweek?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin sapien enim, eleifend et ante a, vulputate cursus orci. Morbi laoreet dolor sit amet nunc facilisis, a ullamcorper dolor semper. Vestibulum pellentesque est sapien, id porta odio ultricies at. Nullam cursus ultricies risus sit amet eleifend. Phasellus nec maximus tortor. Nulla sit amet metus dignissim, tempus ipsum et, condimentum nisl. Mauris nec est id nulla tempor sodales at at dui. Integer pretium auctor erat, at lobortis dolor. Pellentesque lorem arcu, dignissim eget rhoncus vitae, facilisis in nibh.

Kom sfeer proeven!

Iedere opdracht is uniek!

Een opdracht komt soms voort uit een adviesklus van een van je collega’s. Of je begint zelf vanaf het begin en ontwikkelt je eigen plan. Om je een beeld te geven van de opdrachten zijn hieronder enkele elementen van de projecten uitgewerkt. De projecten waren ingedeeld in vier categorieën: Strategie, Processen, Operatie en Kanalen, en het technische aspect.  

Strategie: Het inrichten van de basis: waar wordt de klantenservice gepositioneerd? En waar hoort het eigenaarschap te liggen? Wat dient meetbaar te worden gemaakt en hoe gaan we dat doen? We bepalen wat noodzakelijk is voor een efficiënte rapportagestructuur. 

Processen: We bepalen welke processen er in welke prioritering uitgetekend gaan worden en richten de feedbackloop in. 

 

Kanalen en het technische aspect: Eén van de projecten was het procurementtraject, waarin de rol van projectleider nam om te komen tot de aanschaf van een nieuw CRM. En dit vervolgens heb geïmplementeerd. Daarnaast was het opstellen van de kanalenstrategie én het inrichten hiervan één van de 30+ projecten. Natuurlijk is hiervoor de klantreis tot in detail inzichtelijk gemaakt.  

Operatie: Dan draait het om het geven van de juiste aandacht aan het team. Structureel aandacht geven, is meer dan alleen leidinggeven. Dat is zorgen dat de Teamleiders goed ontwikkeld en happy zijn. In de praktijk zie je altijd dat er dingen ‘in de fik staan’ en het is altijd drukker dan verwacht. Daar speel je soepel op in. 

Duur van Opdrachten
De duur van een opdracht varieert, afhankelijk van de aard van het onderzoek, de opvolgende adviezen, of het neerzetten van operationeel management. Van enkele dagen tot enkele maanden voor adviesopdrachten, en 6 maanden tot 1,5 jaar voor vervanging van (zwangerschaps-) verlof of het neerzetten van operationeel management. 

Wil je meer lezen over één specifieke opdracht: Het ontwikkelen van de legendarische klantenservice? Klik hier.