
Klanttevredenheid gedaald naar een 9
Klanttevredenheid gedaald naar een 9 (op een schaal van 1 tot 10) De cursus Omgaan met Teleurstellingen is vandaag wederom gecanceld (vrije vertaling van Herman Finkers)....
Het aantal klantinteracties waarbij gebruik gemaakt wordt van allerlei vormen van digitalisering, is de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. Denk hierbij aan chatbots, AI, voice recognition etc.
Veel organisaties, zowel binnen het bedrijfsleven als de overheid, zijn op zoek naar mogelijkheden om klanten nog betere ervaringen te bieden. De vraag blijft daarbij terugkomen of we de klantenservice in de toekomst aan chatbots en AI kunnen overlaten?
Graag willen we jullie overdenkingen over dit onderwerp nog eens prikkelen door te verwijzen naar een podcast. Een podcast waarbij Alexander Hamel op uitnodiging van Ibestuur eind vorig jaar in gesprek is gegaan met mensen die ook dagelijks met deze vragen bezig zijn. Bert Scheer, ICT manager bij Wehkamp, Fiona Atighi, directeur dienstverlening bij de gemeente Amsterdam en Jacqueline van Wees van Pegasystems.
Alexander Hamel schetst daarbij drie trends.
Geïnteresseerd in de beelden van de andere deelnemers? Ga er dan even lekker voor zitten en beluister de podcast.