Word jij de derde musketier als Teamleider Klantenservice bij Independer? Geloof jij in vrijheid en verantwoordelijkheid als coach en weet je dit ook toe te passen? Heb jij ervaring met het aansturen van een klantenserviceoperatie, het continu verbeteren en ga jij voor een excellente klantbeleving? Bekijk dan nu de vacature van Teamleider Blije Klant. 

Voor onze relatie, uitgeroepen tot ‘Great Place To Work’, zijn we op zoek naar een Senior Teamleider Klantenservice. Je komt direct bij Independer in dienst. 

Jouw nieuwe uitdaging bestaat uit vijf pijlers: 

  • Het team – je coacht, enthousiasmeert en begeleidt de experts. Je geeft medewerkers daarbij maximaal ruimte om zaken zelf op te pakken binnen de gestelde kaders. Bij begeleiding horen ook HR-zaken zoals preventie en verzuimbegeleiding.  
  • De operatie – je zorgt samen met je collega’s dagelijks voor de werkverdeling o.b.v. het te verwachtte aanbod en de werkvoorraad, zorgt voor focus en initieert nieuwe initiatieven. 
  • Back Office – naast het klantenserviceteam, ben je ook verantwoordelijk voor het aansturen en optimaliseren van de back office, die nu uit 8 experts bestaat.
  • Structureel oplossen van problemen – je maakt voorstellen en neemt beslissingen op basis van data en prioriteiten, want bij Independer gelooft men in ‘meten is weten’. Je pakt het aan en maakt het af.  
  • Excellente klantbeleving – alles wat je doet, doe je voor de klant. Samen met je collega’s ben je dan ook altijd op zoek naar manieren om de website en service nóg beter te maken.   

Jij bent onderdeel van een team van drie Teamleiders Klantenservice van de afdeling Blije Klant. Je bent een goede aanvulling op het team als jij ook open staat voor feedback en deze open, directe en positieve manier van communiceren bij je past om iedere dag een beetje beter te worden. 

Over Independer

Independer gaat voor het gevoel van ‘echt goed geregeld’. Wat je ook nodig hebt, Independer maakt vergelijken leuk en gemakkelijk. Ze doen niets liever dan complexe keuzes eenvoudig maken. En dat elke dag weer een beetje beter! Het kloppende hart van de organisatie is de afdeling Blije Klant. Met ongeveer 60 experts helpen zij klanten met hun vaste lasten, zoals hun auto-, woon- en zorgverzekering. Dit gebeurt via chat, WhatsApp en telefoon.    

Als teamleider heb jij natuurlijk hart voor je team. Blije collega’s maken blije klanten. Jij draagt de verantwoordelijkheid voor ongeveer 15 –20 experts: hun werkgeluk, hun ontwikkeling, de samenwerking en het behalen van de doelstelling (zowel op persoonlijk, team- als afdelingsniveau).   

Daarnaast richt jij je op de operatie. Independer werkt op basis van LEAN. Dit betekent onder andere dat de experts veel verantwoordelijkheid hebben, wat jou de ruimte geeft om structurele verbeteringen door te voeren. Beslissingen maak je op basis van data en elke beslissing die je maakt draagt bij aan ons doel van de excellente klantbeleving.   

Samen met je collega’s bepaal je dagelijks de inzet van de experts en de doelen voor die dag. Je reflecteert op de resultaten om de dagsturing elke dag een beetje beter te maken.   

Wie ben jij? 

  • Jij wilt impact maken op zowel je collega’s als de organisatie. Je bent een doorpakker en gaat door totdat het is afgerond. 
  • Je bent naast sociaal en verbindend ook analytisch sterk bent en vindt het leuk om op basis daarvan te zorgen voor een optimale inzet van de beschikbare mensen op dagbasis.   
  • Je houdt van data driven beslissingen maken; kom maar op met die rapportages en Excel! Je vertaalt je bevindingen ook door naar acties.   
  • Je hebt 5 jaar soortgelijke ervaring en hbo werk-en denkniveau. Je weet de juiste beslissingen te nemen. 
  • Je hebt ervaring met Lean of je vindt dit zo interessant dat je erin opgeleid wilt worden. 

De (vergelijkbare) voordelen

Independer heeft een uitgebreid en aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket. We vertellen je graag alles in het eerste gesprek. Voor een eerste indruk: 

  • Functie voor 32-40 uur, waarvan het liefst vier dagen op locatie vanwege je rol
  • Salaris € 4.500,- € 5.300,- (bruto per maand op basis van 40 uur) 
  • Bonusregeling tot 10% jaarsalaris 
  • 30 verlofdagen (bij een 40-urige werkweek) 
  • Workation van totaal 6 weken per jaar 
  • Premievrij pensioen 

De bijzondere bedrijfscultuur betekent veel voor ‘Independers’. Voor veel mensen is de Independer cultuur dan ook een belangrijke reden om te solliciteren. Of te blijven werken. De cultuurstenen ‘eigenzinnig harmonieus’, ‘durf te doen’ en ‘vrijheid’ zijn de unieke waarden die de organisatie definieert en kenmerkt.    

Solliciteren of wil je meer weten? 

Je mag bellen, mailen of appen met Anke Lutz (anke.lutz@customercontactcompany.nl, 06-46723802). De vacature staat open tot 27 oktober. Zien we een match? Dan maken we eerst online kennis. Het eerste sollicitatiegesprek vindt plaats in Vianen met Anke Lutz (Senior Consultant Customer Contact Company) en Robbert Wierema (Partner bij Customer Contact Company) op 31 oktober of eerder als je snel reageert.

Op 8 of 10 november vindt het tweede gesprek plaats in Hilversum, bij Independer op kantoor. Daarna zal er een klikgesprek met je directe collega’s plaatsvinden. Ook een referentiecheck maakt onderdeel uit van de procedure.

Heb je nog vragen?
Twijfel dan niet om contact op te nemen met Anke Lutz (06-46723802).

 
  

 

 

Senior Teammanager/ Senior Teammanager/ Senior Teamlead / Lean Six Sigma / Coaching / Leidinggeven/ manager