Krachtige metafoor

Zeilen en zeker wedstrijdzeilen is een ideale metafoor voor contact center management. We zetten koers naar een doel en doen alles wat in ons vermogen ligt om als eerste te finishen.

Die strijd speelt zich niet alleen af op het water, maar begint al bij de voorbereiding. Operational Excellence betekent dat de boot volledig zeilklaar is, en de crew idem dito. We kennen de concurrentie en weten wat hun zwakke punten zijn. Tijdens de wedstrijd blijven we alert en sturen we voortdurend bij, op basis van informatie uit veel verschillende bronnen. Zijn er obstakels, dan proberen we tussen de klippen door te zeilen. En als het tegenzit, zetten we alle zeilen bij, of gaan we scherp aan de wind zeilen en proberen we de concurrentie de loef af te steken.

Iedereen heeft zijn rol en kwaliteit in het team. En ieder beseft dat je de race alleen kunt winnen als je optimaal samenwerkt en elkaar aanvult en versterkt. Dat lukt als je bereid bent te blijven leren en jezelf en elkaar te blijven verbeteren.