Wedstrijd verslag Spring Cup 2018

Rabobank Centrale Ondersteuning Zakelijk (COZ) wint Spring Cup 2018

Vrijdag 13 april was het zover, de 9e editie van de Customer Contact Company Spring Cup van 2018 werd gevaren bij Team Heiner in Lelystad. De wedstrijd was er weer één voor in de boeken. De rimpeling in het water werd in de vroege ochtend nog veroorzaakt door de eenden, later op de dag zette de wind aan en konden de deelnemers aan de bak voor de felbegeerde Cup.

De aftrap gebeurde om 10:00 uur en kende ook deze 9e keer weer vernieuwingen. Zo werd de start gegeven van de open inschrijftraining “Meester in klantcontact management”. Een training voor en door managers van klantcontact Wil je meer weten? Kijk bij Aanpak of neem contact met ons op. Tevens introduceerde de winnaar van vorig jaar, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, een nieuwe traditie. Zij gaven alle deelnemers een handige waterdichte hoes voor je telefoon zodat je tijdens de wedstrijd bereikbaar blijft. Het laatste nieuwe element betrof een challenge van laser radial zeilster Daphne van der Vaart waarmee punten gescoord konden worden. Daphne wordt gesponsord door Customer Contact Company op haar weg naar de Olympische Spelen 2020 in Tokyo.

De wedstrijden waren gevarieerd. Na het oefenen in de ochtend, twee korte baan wedstrijden gevaren en na de lunch deel twee met een lange baan wedstrijd en twee korte baan wedstrijden. Doel van de dag is om zo min mogelijk punten te verzamelen. Om het spannend te houden werd de lange baan wedstrijd keer factor twee gevaren en de laatste korte baan wedstrijden in de middag keer factor drie.

Rabobank Centrale Ondersteuning Zakelijk (COZ) had een fantastische start in de ochtend met twee keer een 1e plaats en behaalden hierdoor twee punten. Echter lag de concurrentie niet ver achter hun, met zowel VodafoneZiggo, Ministerie van Buitenlandse Zaken en ANWB op zes punten. De volgende groep van T-Mobile, Rabobank Klanten Service, en Mediq volgde op twaalf punten. Hierdoor was alles nog mogelijk in de middag.

Tijdens de lunch werd er gestreden om de challenge “buiten de laser radial boot” hangen georganiseerd door Europees Kampioen onder 21 Daphne van der Vaart. Deze boot wordt in balans gehouden door het gewicht van de zeiler buiten de boot te hangen; een perfecte challenge na de lunch om ook de niet-zeilers een kans te geven punten te pakken voor hun team. De laatste deelnemer van VodafoneZiggo won de challenge met meer dan vier minuten “hangen”.

Om de strijd op te voeren werden de lange baan wedstrijden voor dubbele punten gevaren en werd als kers op de taart gezeild met de gennaker. Rabobank COZ kende een uitdaging en verloor enkele minuten op de kopgroep van VodafoneZiggo en Rabobank Klanten Service toen de gennaker niet goed omhoog kwam. Helaas kende VodafoneZiggo ook problemen toen de lijn van het grootzeil brak en zij drastisch snelheid verminderde. Als gevolg zakte zij van de 1e naar de 4e plaats.

Met de laatste twee korte baan wedstrijden in het vooruitzicht was alles nog mogelijk in de top drie. VodafoneZiggo herpakte zich en veroverde een 1e plek terwijl een fotofinish zorgde voor een 3e plek voor Ministerie van Buitenlandse Zaken en 4e voor Rabobank COZ. De ANWB maakte de strijd compleet door als 2e te finishen. De laatste wedstrijd zou alles bepalend zijn en werd keer factor drie gevaren. Het verschil in punten tussen VodafoneZiggo en Rabobank COZ was maar vier punten. In de achterhoede werd nog fel gestreden tussen Mediq en T-Mobile die met twee punten verschil niet als laatste wilden eindigen.

ANWB had een foutloze wedstrijd en finishte als 1e. VodafoneZiggo gaf echter de strijd op en finishte als 6e. Rabobank COZ maakte geen fouten en finishte als 3e en wisten hiermee de Customer Contact Company Spring Cup van 2018 te veroveren.

Een geweldige dag waarin zeven klanten van Customer Contact Company gestreden hebben, mooie teamontwikkelingen hebben laten zien en vooral hebben genoten van het zeilen met je team.

Daarmee werd de einduitslag:

  1. Rabobank Centrale Ondersteuning Zakelijk
  2. ANWB
  3. Ministerie van Buitenlandse Zaken
  4. VodafoneZiggo
  5. Rabobank Klanten Service
  6. Mediq
  7. T-Mobile

Hieronder een korte impressie van de dag

Team Rabobank Centrale Ondersteuning Zakelijk winnaar Spring Cup 2018