ABN Amro wint de 10e editie van de Spring Cup 2019

Vrijdag 24 mei was het zover, de 10e editie van de Customer Contact Company Spring Cup van 2019 werd gevaren bij Team Heiner in Lelystad. De zon stond hoog aan de hemel, en de vlaggen wapperden onze klanten tegemoet.

Bij de aftrap door Gerrit Dekker werd Feenstra als nieuwe klant welkom geheten en liepen we het illustere lijstje van de afgelopen 9 winnaars nog eens door. Zou het Rabobank – Zakelijk Markt dit jaar dan eindelijk lukken om succesvol de Cup te verdedigen, een prestatie wat geen ander team ooit gelukt is? In de traditie van vorig jaar verzorgden zij als vorige winnaars voor alle deelnemers een cadeau in de vorm van een bidon. Hierdoor werden alleen al deze dag heel veel plastic flesjes bespaard. Dit jaar had Daphne van der Vaart een videoboodschap voor ons allen. Wil je meer weten over Daphne en haar nieuwe doelen, klik dan hier

De ochtend startte we met 2e korte baan wedstrijden. Net zoals in het bedrijfsleven veranderen de omstandigheden dus tijdens de 1e wedstrijd werd de baan verlegd van een enkele naar een dubbele lus. Dit bracht geen verwarring voor ABN Amro en zij wonnen de 1e wedstrijd, op de voet gevolgd door VodafoneZiggo. Na een spectaculaire entree met de rib werd het laatste bemanningslid van Rabobank – Zakelijk Markt nog aan boord geholpen om het team verder te helpen gezien hun laatste plek in de 1e wedstrijd. Dit bracht soelaas en in de 2e wedstrijd klommen zij naar een 3e plek. De top 2 bleef ongewijzigd en VodafoneZiggo wisselde stuivertje met ABN Amro.

Tijdens de lunch werd er snel gegeten en zat iedereen naar zijn telefoon te turen. Reden daarvoor was de bonusprijs voor de teamfoto met de meeste likes op LinkedIn. Vrienden, familie en dispuutgenoten werden ingeschakeld om berichten te liken en vanuit het netwerk van collega Paul kwam al de opmerking dat zijn hele tijdslijn volstond met Spring Cup berichten en wat er gedaan moest worden om daar volgend jaar ook bij te zijn. Het antwoord is simpel: ons inhuren natuurlijk!

In de middag trok de wind aan en waren de teams klaar voor een lange baan wedstrijd. Om het spannend te maken werd de lange baan wedstrijd voor dubbele punten gevaren. Het middenveld in het klassement bestond uit T-Mobile, ANWB en Feenstra en in de achterhoede streden het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BuZa), Rabobank Klanten Service en Rabobank – Zakelijke Markt. De plannen werden tijdens de wedstrijd opnieuw gewijzigd en de gennaker bleef in de kajuit vanwege de harde wind en met een rifje in het grootzeil werd de strijd aan gegaan met elkaar, de harde wind en de golven. BuZa had een magistrale comeback en finishte 2e, net achter ABN Amro, en ook T-Mobile deed goede zaken met een 3e plek. Zou T-Mobile, de deelnemer met de meeste Spring Cup ervaring, er dan eindelijk in slagen om die Cup mee naar huis te nemen?

Met de laatste twee korte baan wedstrijden in het vooruitzicht was alles nog mogelijk in het middenveld, waarbij de laatste korte baan wedstrijd opnieuw voor dubbele punten werd gevaren. Terwijl ABN Amro op eenzame hoogte aan de top stond met 5 punten, was in het middenveld nog alles mogelijk. ANWB had een mooie opsteker en won de 4e wedstrijd van die dag, terwijl T-Mobile in de laatste wedstrijd nog uit het startveld werd gedrukt en een extra manoeuvre moest uitvoeren om weer in de wedstrijd te komen. ABN Amro hield het hoofd koel, strakke communicatie en focus op de eigen taken. Ze verzilverden een 2e en 1e plek en stelden daarmee hun magistrale overwinning veilig.

Een geweldige dag waarin acht klanten van Customer Contact Company gestreden hebben, mooie teamontwikkelingen hebben laten zien en vooral hebben genoten van het zeilen met je team.

De einduitslag:

  1. ABN Amro
  2. VodafoneZiggo
  3. Ministerie van Buitenlandse Zaken
  4. Rabobank Klanten Service
  5. T-Mobile
  6. ANWB
  7. Feenstra
  8. Rabobank – Zakelijke Markt (COZ)

Hieronder de beelden van deze fantastische dag

ABN Amro wint de 10e editie van de Spring Cup 2019