Zet de medewerker centraal

Customer Contact Company wil waarde creëren voor organisaties. We doen dat door medewerkers centraal te stellen. Organisaties die medewerkers de ruimte geven om hun werk met passie en vakmanschap te doen, bereiken een hogere kwaliteit tegen lagere kosten.

De enige reden waarom wij geloven in wat we doen, is omdat wij dagelijks ervaren dat het werkt. Ook in ons eigen bedrijf

Papieren verhaal? Nee hoor, praktijk

Tien jaar geleden vormden wij het management van één van de grootste klant contact centers van Nederland. Daar viel ons iets op. Er werd heel veel aandacht gestoken in aantallen, routing, scripting, wachtrijen, calls per minuut, AHT, piepsystemen, data, spreadsheets, conversie, systemen en performance. Na ongeveer alle systemen ‘getwiekt’ en ‘getuned’ te hebben zonder al te veel blijvend resultaat, besloten we niet te investeren in systemen, maar in de medewerker van de klantenservice.

De resultaten waren indrukwekkend. Meer dan 30% hogere klanttevredenheid, 30% hogere medewerkerstevredenheid en 30% lagere kosten. Het was fantastisch om te doen. Zo fantastisch dat we besloten ons eigen bedrijf op te richten: Customer Contact Company. Sinds de oprichting in 2008 hebben we soortgelijke, of betere resultaten behaald voor onze klanten.

Wilt u uw klantenservice ook blijvend verbeteren? Klik dan hierna om te lezen welke vormen van dienstverlening wij u kunnen bieden. Bewezen succesvol.

Lees meer over onze aanpak

“We doen heel interessante en uiteenlopende opdrachten, zowel in technisch opzicht als qua menselijke dynamiek. Vaak gaat het om complexe vraagstukken waar niemand uitkomt.
Ik begin met het scheppen van helderheid: wat speelt er en waar willen we naartoe? Vanuit rust en vanuit je ervaring met vergelijkbare processen kun je mensen gidsen en vertrouwen geven: ‘Als dit gebeurt, slaat de boot echt niet om.’
Daarnaast vind ik het belangrijk om te lachen. Een foute grap maken, mensen verrassen, even in een andere modus brengen, anders gaat het niet stromen.

Mijn dag is goed als ik dingen heb gedaan die eraan bijdragen dat mensen hun werk beter, gemakkelijker en leuker kunnen doen. Het uiteindelijke streven is een integrale balans tussen bedrijf en medewerker, zo mogelijk met een maatschappelijk aspect. Dan creëer ik waarde en daar haal ik oprecht voldoening uit.”

(Jasper van den Nouweland – consultant Customer Contact Company)