Inrichten capaciteitsmanagement voor hypotheekadvieslijn

Opdrachtgever
ABN AMRO
Sector
Financiële sector
Diensten
Advies & Consultancy
De case
Na de introductie van hypotheekadvies via beeldbellen wilde ABN AMRO het mogelijk maken voor klanten om zelf online een afspraak te maken voor het oriëntatiegesprek. Waarna klant en adviseur eventuele vervolggesprekken samen zouden afspreken. Om dit te realiseren moest er wel gewerkt gaan worden met digitale agenda’s. Zodoende ontstond de vraag naar een nieuw soort capaciteitsplanningsproces op de advieslijn.
De situatie
Hoewel al capaciteitsmanagement was ingericht voor de reguliere klantenservice, waren de normale regels voor een contactcenterplanning niet van toepassing. Er was immers sprake van geplande gesprekken die relatief lang duren. Ook zijn de hypotheekadviseurs niet continu beschikbaar voor gesprekken, aangezien zij gesprekken moeten uitwerken en voorbereiden. Daarnaast was er sprake van verschillende soorten gesprekken die deels ook door de adviseur zelf ingepland konden worden. Daarbij kwam ook nog de garantie dat klanten altijd met hun eigen adviseur zouden spreken, iets wat in een reguliere klantenservice niet het geval is.
Onze aanpak
Als eerste hebben we een proces ontworpen en beschreven. Op basis van het workforce management model wat CCC voor reguliere contact center omgevingen gebruikt is een aangepaste versie voor ABN AMRO ontworpen. Op die manier werd aan alle voorwaarden voor de advieslijn voldaan. Daarnaast is er een tool ontwikkeld om de daadwerkelijk gevoerde gesprekken vast te leggen om ook rapportages te kunnen maken en sturen.
Tot slot is een implementatieplan opgeleverd om het zogenaamde ‘agendagedreven werken’ in te voeren. ABN AMRO heeft, vanwege budgetuitdagingen, ervoor gekozen zelf de implementatie te doen.
De uitdagingen
- Lange gesprekken
- Gesprekken gepland door klant (online) en adviseur
- Tijdens adviestraject spreekt klant altijd dezelfde adviseur
- Beperkt budget
Wat we voor ABN AMRO deden
Na het project ‘Ken je klant’ hebben wij nog ruim anderhalf jaar een interim-locatie- en implementatiemanager geleverd voor ABN AMRO in Breda.
ABN AMRO wilde de klant in staat stellen zelf online een afspraak te maken met een hypotheekadviseur. Hierdoor was er behoefte aan capaciteitsmanagement op de advieslijn.
To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us and our partners to process personal data such as browsing behavior or unique IDs on this site and show (non-) personalized ads. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Click below to consent to the above or make granular choices. Your choices will be applied to this site only. You can change your settings at any time, including withdrawing your consent, by using the toggles on the Cookie Policy, or by clicking on the manage consent button at the bottom of the screen.