Als 12-jarige droomde ik ongetwijfeld niet van een carrière in klantcontact. Net als velen van mijn leeftijdsgenoten, dacht ik toen vooral aan avontuurlijke beroepen. Ik zag mezelf in een ver buitenland, als milieuactivist of duikgids. Daarom besloot ik milieukunde te studeren aan een faculteit voor petroleum- en gastechnologie, vastbesloten om de wereld van binnenuit te veranderen. Zoals je je kunt voorstellen, liep het anders. Maar niets is verloren tijd. Tijdens mijn studie ontdekte ik de wereld van klantcontact en werd ik gegrepen door de energie, dynamiek en de mensen die dagelijks een spreekwoordelijke marathon lopen om klantprocessen te verbeteren.

Binnen Customer Contact Company vond ik een omgeving die mijn passie deelt om op eigen wijze de klantenservice in Nederland elke dag een beetje leuker en beter te maken.

Wil je weten hoe wij je kunnen helpen? Lees meer over ons people management programma!

In de afgelopen periode heb ik onze expertise succesvol ingezet bij Kamera Express, waar we grote stappen hebben gezet in het verbeteren van het klantcontact. Ik wil graag een aantal waardevolle tips delen die we daar hebben toegepast om HR-uitdagingen aan te pakken en de medewerkersbetrokkenheid te verhogen:

    5 Tips voor Succesvolle HR Interventies:

  1. Verbeter je employer branding: Maak duidelijk waarom jouw bedrijf een geweldige plek is om te werken, waar persoonlijke ontwikkeling, inclusiviteit en professionele groei centraal staan. Bij Kamera Express hebben we deze missie omarmt door onze medewerkers te laten zien dat ze en cruciale verbindende schakel zijn binnen het bedrijf, wat resulteerde in een sterkere teamgeest en betere klanttevredenheid.
  2. Ontwikkel een sterk onboarding programma: Zorg ervoor dat nieuwe medewerkers zich snel thuis voelen en effectief kunnen bijdragen. We hebben bij Kamera Express een interactieve en flexibele onboarding ontwikkeld voor verschillende doelgroepen, die de bedrijfscultuur vanaf dag één omarmt.
  3. Bied carrièrepaden: Laat medewerkers zien welke groeimogelijkheden er zijn binnen jouw bedrijf. Door transparante carrièrepaden te creëren, gaven we medewerkers bij Kamera Express een duidelijk beeld van hun toekomstperspectieven.
  4. Investeer in leiderschap: Sterke leiders maken het verschil in medewerkerstevredenheid en productiviteit. We hebben opleidingen geïntroduceerd om teammanagers bij Kamera Express te helpen hun teams beter te ondersteunen.
  5. Voer regelmatig enquêtes en interviews uit: Begrijp waarom mensen blijven of vertrekken en gebruik deze inzichten om je organisatie te verbeteren. Daarnaast helpen enquêtes om te meten waar je staat en feedback op te halen waar het beter moet. Bij Kamera Express hebben deze methoden waardevolle inzichten opgeleverd die we direct konden toepassen.

En wat mijn studies en idealen betreft? Het is gelukkig allemaal goed gekomen. Er zijn meerdere wegen om jezelf te blijven ontwikkelen en uitdagen. Blij dat ik die gevonden heb!


Speelt dit vraagstuk bij jullie ook en weet je niet hoe je dit aan moet pakken of heb je gewoonweg de tijd er niet voor? Laten we de uitdaging samen aangaan en jouw klantenservice naar een hoger niveau tillen!

Behoeft aan meer informatie? Lees hier meer over ons People Management Programma of neem direct vrijblijvend contact op: